On the subject can someone translate the specs for this car:
BIL:
BMW 318iS 16v -90 (2.5 Turbo).
MOTOR:
M20B25.
TOPP:
M20B20 med M20B25 kam, insug och spjällhus. Matchportad mot 325 isuget.
BLOCK:
Nybyggt 2005.
M20B25, Honat, Planat och O-ringat, Nya ram och vevlager. M42B18 kolvar och ringar, Kompression 7,0:1.
BRÄNSLESYSTEM/TÄNDNING:
Haltech E6M motorstyrning med M&W tändslutsteg och 3st Sagem dubbel-spolar.
[email protected] bar spridare (grundtryck 4.5 bar), Malpassi 1:1.4 btr.
ÖVERLADDNING:
Grenrör byggt av "Grottköping Racing", Turbo Garett GT37, PPF 50mm wastegate,
PPF intercooler, 60mm dumpventil.
AVGASSYSTEM:
3,5" downpipe, 3" avgassystem.
EFFEKT:
Ej bromsad, men ca: 500+ hk vid 1,7 bar (98 oktan).
TRANSMISSION:
e36 M3/328 ZF växellåda, e36 328 kardan, e28 M535 lamelldiff med 3,07 utväxling,
Sachs 4-puckad sinter och (...618) tryckplatta, Bakvagn ombyggd för rakare camber vinklar.
CHASSI/FJÄDRING:
Gasdämpare och sänkningssats -30mm, bakvagnsbussningar och motorkuddar i delrin.
BROMSAR:
Fram: 4-kolvs Brembo med 330x32mm skivor, Adaptersats tillverkad av "Grottköping Racing", 750i Huvudbromscylinder.
Bak: Original.
FÄLGAR/DÄCK:
Advanti Racing "Furious" 7.5x18" lackade med vit pulverlack, 225/40-18" runt om.
KAROSS:
Alpina front och bak spoiler, vita blinkers fram, svarta baklampor och sidoblinkers,
ögonlock, cupspeglar.
LACK:
BMW Diamantschwarz-metallic.
INREDNING:
Momo stolar. Skyddsbåge byggd efter dragracingreglementet.
I stora drag original förutom diverse mätare.
PÅ VÅGEN:
1200kg.
PÅ STRIPPEN:
1/8 (201m) 7,86 @ 159,72 km/h. (opreppad bana)
1/4 (402m) 11,66 @ 202,24 km/h. (opreppad bana)
SPONSORER:
"Special Fälgar", min plånbok.